vrijdag 19 augustus 2011

Wann kommt der Bus?

In fünf Minuten.
Eén van de eerste zinnen die ik ooit in de Duitse les leerde. Schoon toch die Deutsche Sprache!




Volgden daarna:
Goethes Erben (jaja, ik ben nog een zwartjaslegerbotientje geweest), Mackie Messer (zie hier Helmut op zijn best met fonteinen zowaar) en dit prachtige boekje van Süskind.


Twee jaar geleden kwam daar Heimat bij, een geweldige vierdelige filmreeks van Edgar Reitz. Denk Il Meglio Gioventu maar dan auf Deutsch. Ganz schön ist das.
De Heimat is eigenlijk de Hunsrück, en meer bepaald het dorpje Woppenroth (in de serie Schabbach genaamd). En daar moesten we naartoe...


Ganz tollekens ist es hier!


Sehr steil sind die Wegen.


Und tief die Dalen (wichtig um 'mit steil' ab zu dahlen doch).


Somsteids ein bischen datiert, aber komisch ist das sicher, so mitten ins Dorfs.


Und von Zeit zu Zeit wahnten wir uns der Zauberer von Oz.


Im Wald haben wir viele Brombeeren gesehen.

Daarna gingen we met de immer punktliche Zug nog naar Berlijn, Freiburg en Munchen.

Uber das Mauer gekuckt.

Photokens getrochen

Eis geschleckt bei Fraulein Frost - das war super!

Und schöne Plekskens entdeckt.

Bier mit Limonde? Es hat gesmeckt.


Allen dahien!

12 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dagen moeten dat geweest zijn!
    En wat een tof verslag hebben ze opgeleverd :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das nu tof aan al dat verlof, je reist even mee, en mijn lievelingslectuur, yip reisverhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fix und fertig...dat waren de boeken waar je de 2 eerste zinnetjes Duits leerde.Bij mij was dat hetzelfde! Best grappig dat een mens dat kan onthouden é.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ganz Zoll. Oder etwas dass eroep treckt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, die kan ik ook nog helemaal opzeggen:
    Woher komst du? Aus Flandern. Mein Father arbeitet bei Fort.
    Hihihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allez seg, google ik vandaag op "koffietas", krijg ik een foto van een rode polka dot koffietas. Klik ik op de link. Kom ik hier terecht. Kijk ik rond en zie daar: meneer kikker... die ik herken van Martine (Omstebeurt, maar dat wist u al) die ik al een tijd volg (op haar blog welteverstaan). Nog een blog erbij. Kwestie van mijn verslaving op de juiste manier te voeden! Auf Wiedersehen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aha Miss T! Is dat de T van koffietas of kopje T :)
    Die kikker van Martine kennen we niet, maar kikker hier wil hem wel eens ontmoeten. Mail je me de pagina op haar blog eens door? Ik vind niet meteen een groenig dier terug tussen haar berichtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk verslag!
    Voor de bloggers die zich bij Goethes Erben weinig kunnen voorstellen: http://www.youtube.com/watch?v=KlG-yRzIKmY

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ :B: Allez, als we ons dan toch nog eens volledig laten gaan... Deze was mijn favoriet: echt poëzie http://www.youtube.com/user/tonbouton#p/a/f/1/7iGOq83d-LI

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och. Wij zijn ook in de Hunsrück beland geïnspireerd door Heimat :-) Schoon he!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. LOL, Duits geleerd met Variant zeker...? Wahnsinn!

    BeantwoordenVerwijderen