maandag 23 april 2012

Kikker leest. Jij toch ook?

Na de logeerpartij met Kikker voelde Kikker alleen maar kriebels in zijn buik. Tot hij las hoeveel heimwee er in Kikkers buikje zat ...
Het viel hem zwaar.




Maar wat kon hij doen? Kikker zat weer thuis, in Den Haag. En zijn thuis was hier.
Kikkers warme hand op het koude raam bracht geen soelaas.




Om zich toch wat dichter bij Kikker te voelen, begon hij te lezen in De Boekendief, het boek dat kikker hem tijdens de logeerpartij cadeau gedaan had.


Hij las en las, en vergat van zoveel mooie woorden bijna te ademen.




Toen hij dit stukje las, wist hij het! 




Hij schreef Kikker een postkaart met daarop de mooiste woorden die hij ooit in zijn hele kikkerleven al gelezen had. Daar zou ze vast helemaal warm van worden! 




En hop, daar ging de brief. Op naar Den Haag, om een koud kikkerlijfje met een deken van warme woorden te omhullen.


Kikker was er zo van in de wolken, dat er een plan van kwam. Als boeken vol mooie woorden en zinnen hen zo blij konden maken, dan toch ook andere tweevoeters, drievoeters en viervoeters?


Het plan.


Iedereen die mee wil doen stuurt een mailtje naar tonbouton[at]mail[punt]com voor 16 mei met haar/zijn naam en postadres.
Je kan het logo van Kikker leest
 met een link naar het plan op je blog of Facebook plaatsen. Of boven je bed hangen, in een boek plakken, op de boterhammen van je lief, ...




Rond 20 mei krijg je een mail met daarin 3 namen en adressen.
Je stuurt deze drie lezers voor 4 juni een brief met daarin:
- een citaat uit je een van je favoriete boeken
- de titel en de auteur van dat boek
- en je vertelt kort (of lang) waarom
je dit boek zo geweldig vindt.
Ook andere creatieve uitspattingen zijn toegelaten, maar niet verplicht!



Zet ook je eigen gegevens erin. Misschien wil je geheime lezer later wel laten weten hoe zij/hij jouw tip vond...



Kikker en Kikker zorgen af en toe nog voor een verrassing, hebben ze samen bedacht. Volg hun avonturen hier of hier op de voet poot.


P.S. Je hoeft zelf geen blog te hebben of FB of welk digitaal netwerk dan ook om mee te kunnen doen.

17 opmerkingen:

  1. Zo'n prachtig boek hé, de boekendief, krijg op slag zin om het te herlezen. Ik lees alvast mee met kikker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super! Ik ben al razend benieuwd naar jouw tips. En kikker vindt je bambi ook wel tof ;-)

      Verwijderen
  2. goh zo'n schoon bericht, & die kikker: k zou er op slag verliefd op kunnen worden! knap! helaas zit k in de naai, heb 2 kids & een ventje dat soms ook nog wat aandacht vraagt dus k zit nie rap met een boek in mijn hand, tenzij in t zonneke bij 30°C ... toch veel plezier met je initiatief! liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig leuk idee. Ik doe zeker mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik krijg door uw boeken-berichtjes veel goesting om te lezen. De laatste twee zijn echter nogal tegengevallen, en ik weet niet hoe dat bij u zit, maar bij mij is dat vergelijkbaar met een appel: als ik één keer een echt vieze eet (zeker als hij er vanbuiten wél lekker uitziet), dan heb ik een periode geen zin meer in appels. Tot ik dan toch nog eens mijn tanden in een smakelijke appel zet en ik de smaak weer helemaal te pakken heb. Nu moet ik dus gewoon HET boek vinden dat mij weer in gang trekt :-)

    Oh, en ja, het boekje is gearriveerd! In het echt trouwens NOG mooier en NOG schattiger! Echt leuk! Mercimercimerci! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan MOET je meedoen!
      Klinkt heel herkenbaar trouwens, na een minder boek (dat ik trouwens niet uitlees) val ik terug op enkele weken krant, tot ik weer goesting krijg in een vers boek.

      Verwijderen
  5. Ik twijfel. Zooooo vaak lees ik geen boeken meer, omdat ik nogal kritisch ben wat betreft goesting (kieskeurig op het vlak van boeken en ik weet niet of mijn goesting anderen echt gaat boeien). Maar anderzijds vind ik dit wel erg leuk om mee te doen!

    Twijfel twijfel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ja ik wil meedoen! Ik lees ook vééél minder dan vroeger, maar toch, dit is een fantastisch idee van jullie. Ik stuur je meteen een mailtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh, ik kom hier voor het eerst op je blog piepen en ben net herbegonnen met lezen (zie mijn blog: http://villaspeelmama.blogspot.com/2012/05/ik-lees.html )
    Van toeval gesproken!! Ik doe mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kikker, het boek waarover je spreekt ligt te wachten op mijn nachtkastje... Ik doe graag mee, al is het om meer met het lezen bezit te zijn. Het doet me zo'n deugd, het ontspant me en ik vind het heerlijk om helemaal op te gaan in een verhaal. Jammer genoeg duurt het soms te lang voor ik een nieuw boek vast neem, maar misschien komt daar nu verandering in.

    Een héél leuk initiatief!

    Count me in ;-)

    Lieve groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tedoeme, dat ik te laat ben!
    Wat dit is zo een geniaal plan van jou!

    Veel veel plezier ermee en groeten aan Kikker en Kikker!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Reacties
    1. Oh ja, jammer! Intussen zijn de lezers al in hun boeken gedoken, en de postadressen verdeeld... Als je hier later nog eens komt piepen, kan je wel tips meepikken, zomaar ende voor niets!

      Verwijderen
  11. Wat een super initatief en ik lig in een deuk en pink een traantje weg met hoe lief kermit hierbij betrokken is!

    veel succes met deze actie en ik volg je blog vanaf nu, wie weet kan ik een andere keer aanhaken!

    BeantwoordenVerwijderen